• O predmete

        • Hlavným cieľom predmetu  je rozvíjať poznanie dieťaťa v oblasti spoznávania prírodného prostredia a javov s ním súvisiacich.

           Žiaci:

          · rozvíjajú svoje predstavy o vybraných prírodných a spoločenských javoch,

          · rozvíjajú svoje pozorovacie spôsobilosti tak, aby z bežne zažívaných situácií dokázali získať nové informácie a obohatiť si doterajšie poznanie,

          · sú vedení k porovnávaniu predmetov a javov a k zoskupovaniu, triedeniu predmetov a javov podľa identifikovaných znakov,

          · zovšeobecňujú na základe porovnávania,

          · vytvárajú vlastný, argumentačne podložený úsudok,

          · spolupracujú pri riešení jednoduchých skúmateľských aktivít, pričom súčasťou kooperácie je podieľanie sa na aktuálnom poznaní a jeho efektívnom využívaní pri tvorbe záveru (riešenia),

          · argumentujú prostredníctvom vlastnej skúsenosti, t.j. rozvoja odbornej diskusie k danej téme, ktorá je adekvátna z hľadiska veku primeranosti žiakov,

          · rozlišujú vhodné a nevhodné správanie v triede aj mimo nej,

          · uvedomujú si a rešpektujú rozdielnosť u ľudí (rozumejú, že existujú podobnosti a rozdiely medzi skupinami ľudí),

          · vysvetľujú význam pravidiel a predpisov v živote,

          · rozlišujú riziká spojených s každodenným životom a možnosťami úrazu (šport, rekreácia a i.),

          · poznajú bezpečnosť v domácom prostredí, v škole i na ceste do školy a v mimoškolských aktivitách,

          · poznajú pravidlá správania sa v rizikových situáciách podľa vzoru (vedia ako a kde sa obrátiť o pomoc).